مطلبی راجع به جن

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 71

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 70
باردید دیروز : 145
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 17953
بازدید سال : 78963
بازدید کلی : 403661
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : یک شنبه 14 مهر 1392
نظرات

می آید و خداوند آنان را از آتش آفریده است چنان که در قرآن آمده است و در اخبار صحیح از پیامبر اکرم (ص) نیز درباره ی آنان مطالب بسیاری بیان شده است . از سعیدبن مصیب روایت شده : که فرشتگان نر و ماده ندارند و خنثی هستند و شرب و زادو ولد نداشته و می میرند اما شیاطینی که خود از جنیان هستند مرگ و میر ندارند و تا انقراض دنیا زنده اند و حیات و زندگی خواهند داشت . در اخبار و روایات آمده است که پیش از این که حضرت آدم خلق شود جنیان در زمین زندگی می کردند و جمعیت آنان بسیار بود و نعمت های خدا در حق آنان نیز بسیار بود.

در بین جنیان سازمان و حکومتی و پیامبری وجود ندارد و با پیامبران مخالفت می کردند و طقیان نموده ودر زمین فسادهای زیادی براه انداختند . شرارت و فساد جنیان بتدریج به آن حد رسید که مشیت خداوندی اقتضا نمود تا لشکری از فرشتگان را به جنگ با آنان فرستاد . فرشتگان سرزمینهای آنان را گرفته و جنیان را به اطراف و اکناف و جزایر و دریاها راندند و جمعی را نیز اسیر کردند . از جمله اسیران جن یکی عزرائیل نام داشت که در آن روزگار هنوز کودکی بیش نبود و به تدریج به دست فرشتگان پرورش یافته و بزرگ شد . عزرائیل همان است که هزاران سال بعد ابلیس خوانده شد و در زمره ای فرشتگان قرار گرفت . در بین جن ها مانند انسان ها نیک و بد مومن و کافر وجود دارد . همه ی جن ها در زیر دست و در اطاعت روسای خود نا فرمانی نمی کنند . در هر یک از روزهای هفته یکی از جن ها بر تمامی جنیان دیگر حکومت و پادشاهی می کند و این هفت تن با سایرین ثابت است . حاکمان ایام هفته عبارتند از : (1) میمون ابا نوخ حاکم روز شنبه (2)ابو عبدالله ، سعید و المذهب حاکم روز یک شنبه (3) ابی الحارث ، حاکم روز دوشنبه (4)ابی محرز احمر ، حاکم روز سه شنبه (5) برقان با کینه ی ابی العجایب ، حاکم روز چهار شنبه (6) شهمورش که در ضمن قاضی جنیان محسوب می شود ، حاکم روز پنج شنبه (7) ابیض با کینه ی ابوالحسن زوبعـت حاکم روز جمعه

از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که (خداوند تعالی جنیان را پنج نوع آفریده : گروهی از آنان مانند باد در هوا در حرکت هستند و گروهی مارها و گروهی عقرب ها و گروهی دیگر حشرات زمینی و گروهی دیگر نیز همچون آدمیان هستند که ثواب یا عقاب دارند ) شیرین یربوع نوعی از جن است که به شکل زنان خوش چهره است و در بیشه زار ها و بیابانها از این نوع جن بسیار به سر می برند . این نوع جن اگر بر کسی از انسانها دست یابد با او به بازی می پردازد ، همان طوری که گربه با موش بازی می کند و به تدریج او را می کشد و اگر ببیند که کسی زیبا و خوب رو است مفتون و شیفته او شده و به ایذا و اذیت او می پردازد شیرین یر بوع تا مدتی با سعلات همراه و همدم بود تا اینکه در شبی از شبها سعلات برقی را در آسمان دید و قصد آن کرد و رفت . فرزندان سعلات را که از شیرین یر بوع متولد شده بودند بنی سعلات می گویند .

نوعی دیگر از جن ها وجود دارد که بنام الزلاب معروف است و در سرزمین یمن به سر می برد و گاها در اطراف مصر هم دیده شده است . اگر این به کسی دست یابد با او مجامعت می کند و اهالی آن سرزمین ها این جن را می شناسند این جن چنان که به هر کسی تجاوز کند به او زحمت می دهد که تا که ممکن است موجب هلاک وی شود زیرا او مانند سر گاو است . مردم وقتی که او را می بینند از خود بی خود می شوند . اما گاها نیز ممکن است که مردی شجاع با این نوع جن برخورد کند که در این موقع جن قصد او نمی کند به عبارت دیگر جرات جسارت او را ندارد .

نوعی دیگر از جن بنام الغدار وجود دارد که در جزایر دریاها زندگی می کند . شکل این جن مانند آدمی است که چنین به نظر میرسد بر موجودی چون شتر مرغ سوار است و اگر به کسی دست یابد هلاکش می کند . گفته شده که قومی در سفر با او به جنگ پرداختند و همگی با وی درگیر شدند که ناگهان بانگی برآورد و همگی را هلاک نمود

نوعی دیگر از جن وشق نام دارد و شکل او مثل یک نیمه آدمی است و میگویند که نسناس از این نوع جن به وجود آمده است . نسناس طایفه ای بودند که به انسانها شباهت داشتند و پیش از خلقت بشر در روی زمین می زیستند و سپس منقرض شدند . اگر وشق کسی را در بیابانها و جنگلها و مناطق نظیر این ها مشاهده کند به شخص حمله ور می گردد .

علاوه بر جن های نام برده ی فوق از جن بنام منها یاد می کنیم که کارش فریب و گمراه نمودن زاهدان و عابدان می باشد. این جن مسایلی عجیب از خود بروز می دهد تا پرهیزکاران وعابدان چنین پندارند که صاحب کرامات شده اند و آنچه از آنها صادر می شود و واقعا از خودشان است و بدین نحو بتدریج دچار غرور و تکبر می شوند تا از صراط مستقیم گمراه گردند و در گمراهی بمیرند .

قابل ذکر است که نسناس طایفه ای بودند که به انسانها شباهت داشتند اما در زمره ی بنی آدم نبودند و مشخصات ظاهری آنها این بود که دارای یک دست و یک پا بودند و به جای دهان منقار داشتند و مانند چهارپایان می چریدند جنیان دارای اجسامی لطیف و شفاف و هوایی هستند یعنی زندگی در هوا برای آنان امکان پذیر است زیرا عنصر آنان از آتش است همان گونه که عنصر انسانها از خاک می باشد . جناین قادر هستند کارهای طاقت فرسای را انجام دهند که آدمی قادر به انجام آن کارها نیست . جنیان با وجود اینکه در حالات کلی نامرئی هستند اما چنان چه خود بخواهند می توانند در انظار اشکار شوند در هر صورت حتما ظهورشان برای آدمی بنا به مصالحی خواهد بود .

جن ها از نسل ابوالجن (پدر جن) می باشند خلقت جن از سه عنصر آب ، باد و آتش ترکیب یافته اما خلقت انسان و حیوانات دیگر از چهار عنصر است که علاوه بر سه عنصر مذکور شامل خاک نیز می شود . نظر به اینکه جنیان عنصر خاک را ندارند به همین دلیل قوه ی سنگین و جاذبه زمین بر روی آنان اثر ندارد .

منبع:http://ttl.ir


تعداد بازدید از این مطلب: 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود